جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

چطور با بودجه محدود تغيير دكوراسيون دهيم؟

۱۰ بازديد

كم پول بودن به معني ثابت ماندن در يك محيط دلگير و قديمي و تحمل فضاي يكنواخت آن نيست

تغيير دكوراسيون، خانه شما را تازه و مدرن كرده، امكان ابراز و اعمال سليقه را به شما مي‌دهد.

تغيير كلي با خريد وسايل جديد مانند مبل، دكور، پرده و رنگ امكان‌پذير است. اما اگر بودجه شما محدود است، با كمي خلاقيت مي‌توانيد به ظاهر جديد و مورد نظر خود بدون تحمل هزينه زياد برسيد.

استفاده دوباره

جلوه تازه به خانه دادن به معني تعويض همه چيز و از نو خريدن همه وسايل نيست. استفاده مجدد از آن‌چه قبلا داشته‌ايد، باعث صرفه‌جويي در هزينه‌هاي شما مي‌شود.

در ساير اتاق‌ها، زيرزمين و انباري به دنبال وسايلي باشيد كه مي‌توانيد از آن‌ها مجددا استفاده كنيد. يك لايه رنگ و لكه‌گيري به شما امكان مي‌دهد ظاهري جديد به اشياء قديمي بدهيد. به عنوان مثال، دوباره رنگ كردن يك قاب‌عكس قديمي و تغيير عكس يا پرينت داخل آن مي‌تواند آن را تبديل به يك اثر هنري زيبا براي يك ديوار خالي كند.

از نظر بعضي‌ها معاوضه برخي وسايل با يكديگر نه تنها اشكال و هزينه‌اي ندارد، بلكه ايجاد تنوع مي‌كند.

حتي در ميان افراد بي‌‌بضاعت هم افراد باذوقي هستند كه به دنبال تغيير جو خانه هستند و براي تكميل و تغيير وسايل خود از بازارهاي دست دوم، بازيافتي يا حراج در گاراژ كه در بسياري كشورها مرسوم است، استفاده مي‌كنند تا آن‌ها را نونوارتر ‌كنند.

دكوراسيون

ايجاد مركز توجه

به جاي تغيير در همه جا، يك قسمت را كه بيش‌تر مورد توجه است انتخاب و تغيير دكوراسيون دهيد.

اختصاص بودجه به يك قسمت و پرداختن به آن، باعث مي‌شود كيفيت مواد مورد استفاده بالاتر رفته، بيش‌تر به چشم ‌آيد. مثلا تغيير شومينه با كاشي جديد، رنگ كردن مجدد طاقچه آن، نصب مشعل تزييني و قرار دادن يك اثر هنري جديد در بالاي آن تمام توجه‌ها را به خود جلب مي‌كند.

 خود انجام دهيددكوراسيون

تلفيق وسايل دكوري و انجام دكوراسيون توسط خود شما، باعث صرفه‌جويي در هزينه‌ها مي‌شود. هزينه بوم و رنگ معمولا ارزان‌تر از يك كار آماده به عنوان اثر هنري يا صنايع دستي است.

درست كردن يك شيد ساده براي آباژور با وسايلي مانند مهره، وسايل تزييني و چسب؛ جلوه تازه‌اي به آن مي‌دهد.

اگر در كار چوب كمي مهارت داشته باشيد، حتي مي‌توانيد خود تاج تخت‌خواب يا ميز عسلي بسازيد.

رنگ كنيد

با رنگ، ظاهر و حس اتاق بدون هزينه زياد تغيير مي‌كند.

رنگ راه‌حل نسبتا ارزاني براي تغيير يك اتاق است. چه كل اتاق را رنگ كنيد يا يك ديوار را يا ميز و صندلي؛ در واقع توانسته‌ايد با يك قوطي رنگ جلوه تازه‌اي به آن‌ها بدهيد.

استفاده از پارچه، راه‌حل ديگري براي رنگ و آب دادن به يك اتاق با توجه به بودجه موجود است. اين تفاوت مي‌تواند در قالب پرده جديد يا كوسن‌هاي رنگي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.