چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

طرح اجرائي در معماري داخلي

۱۴ بازديد

هر فضاي داخلي دكوراسيون اعم از محل كار، تفريح يا سكونت، قابليت زيبا شدن را دارد؛ تنها بايست چگونه از اصول و عوامل سازمان بندي صحيح بعلاوه كمي ذوق و سليقه استفاده كرد تا شرايط مناسب و دلخواه پديد آيد. شروع كار در فضاسازي و تزئين بايد عاري از جنبه هاي ذهني و خيال پردازي غير واقعي باشد. برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عينيات و امكانات صورت پذيرد. ساختن خانه‌اي در رويا آسان اما در عمل سخت و دشوار است!

هدف از دكوراسيون اين مقدمه نفي اهميت و نقش تخيل نيست بلكه منظور ارائه طريقتي است كه تخيل نيز مانند ساير عوامل، تحت نظمي منطقي درآيد و شكل عنصري سازنده به خود گيرد. به خاطر عوامل متعددي كه در شكل‌گيري يك طرح موقت دخالت داردند اجراي كار نيازمند برنامه‌اي دقيق و منظم است. پيشرفت قدم به قدم و حساب شده از اتلاف دقت و هزينه مي كاهد و در نتيجه حاصل كار را پر ثمر مي‌سازد، لذا در طرح اجرائي عواملي چند لازم است مورد نظر قرار گيرد.

طراح داخلي دكوراسيون آپارتمان خود باشيم,رنگ‌هاي مناسب براي يك اتاق خواب,اتاق كار شما,تزئينات دريايي در حمام,جزيره آرامش در آشپزخانه,طراحي داخلي,دكوراسيون داخلي ساختمان,طراحي داخلي خانه,مقاله در مورد دكوراسيون داخلي ساختمان,مقاله در مورد طراحي داخلي,طراحي منزل

عملكرد

اولين عنصري كه در شروع بايد مدنظر قرار گيرد عملكرد و نحوه استفاده از فضاي داخلي است. يك چهار ديواري مي‌تواند به عنوان اطاق خواب، نشيمن، اطاق بچه، آشپزخانه، سالن ورزش، فروشگاه يا اداره شخص معين براي فعاليت مشخص قرار گيرد…. ضروري است با استفاده از عواملي چون نورپردازي و چيدن مبلمان تقسيم گردد تا عملكرد هر يك دقيقآ مشخص گردد.

براي مشاهده مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمائيد…

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.